Kino na prostem: JEZDECA, film
27. 8. 2023 ob 21:00
Kino na prostem, vrt GALERIJE KRPAN.*
*V primeru slabega vremena, se projekcija prestavi v Kulturni dom Cerknica.
Mladi slovenski režiser, navdihnjen z Golimi v sedlu, je posnel nostalgično zgodbo o dveh prijateljih, ki se podata na cesto v iskanju svobode, ljubezni in samih sebe. Nagrada občinstva in vesna za najboljšega igralca na Festivalu slovenskega filma.
Dominik Mencej / Slovenija, Srbija, Bosna in Hercegovina, Italija, Hrvaška / 2022 / 107 min / hrvaščina, slovenščina
zgodba
Pomlad 1999. Prijatelja iz zakotne vasice v Prlekiji sfrizirata svoja mopeda in se podata na cesto. Na poti skozi nedavno odcepljeni Slovenijo in Hrvaško se jima pridružita skrivnostna mlada ubežnica in ostareli motorist. Osebne vrednote se znajdejo na preizkušnji, svobodna volja pa pod vprašajem …
iz prve roke
»V današnjem svetu, ki je videti bolj zaprt in deljen kot kadarkoli prej, potrebujemo zgodbe, ki preizprašujejo ta status quo. Tako se tudi liki v filmu soočajo s kalupi, v katere so potisnjeni na tak ali drugačen način. Vse prepogosto pozabljamo, da je identiteta, ki jo nosimo kot posamezniki, nekaj, kar se spreminja in oblikuje na podlagi odločitev, ki jih na poti življenja sprejemamo sami. A tudi za pot je potrebna odločitev. Film se tako ukvarja z upanjem, osebnimi prepričanji in idejo o svobodi, v svojem bistvu pa govori o spremembi – možnosti, ki jo imamo vsi.«
– Dominik Mencej
portret avtorja
Dominik Mencej (1987) je diplomiral iz filmske in televizijske režije na ljubljanski AGRFT. Njegov kratki film Prespana pomlad je leta 2014 na Festivalu slovenskega filma poleg vesne za najboljši kratkometražec prejel tudi vesne za najboljšo režijo, scenarij, glavno žensko vlogo in scenografijo. Film Jezdeca je avtorjev prvi celovečerec.
kritike
»Nežni, zreli in tiho virtuozni film slovenskega režiserja in soscenarista Dominika Menceja /…/ ni le najboljši celovečerni prvenec leta 2022, temveč po mojem mnenju tudi najboljši v zadnjega pol desetletja. /…/ Goli v sedlu /…/ so le najvidnejša izmed številnih referenčnih točk: /…/ v filmu je zaznati močan pridih Peklenskega asfalta (Two-Lane Blacktop) Monteja Hellmana – temnolasi, karizmatični Labović je izrezani James Taylor –, pa tudi odmeve Mojega malega Idaha (My Own Private Idaho) Gusa Van Santa. /…/ A to čustveno bogato in večplastno delo je mnogo več kot le vsota svojih filmskih predhodnikov: navdušujoče nevsiljiva potopitev v minule čase predstavlja bogato teksturirano ozadje za eno najbolj prepričljivih in nesentimentalnih evokacij ljubečega prijateljstva v zadnjem času. /…/ Na papirju neobetavno, na platnu pa iz trenutka v trenutek bolj ganljivo, celo magično delo se čudovito razcveti v večplasten poklon moči prijateljstva, nostalgije in filma.«
– Neil Young, Screen Daily